Hej jag heter Anna

Och jag lider av Ehlers Danlos Syndrom (EDS)... Ja, faktiskt!

...
Under ca 2 år har det klickat i min högra fot när jag går -bland.... Och jag har som alltid ba: whateaver.. Men de senaste 3 dagarna har det klickat hela tiden varje gång jag har gått, och det är inget svagt klickande utan det låter verkligen mycket! Och nu när jag vaknade i morse, steg upp och tog ca 2 steg så märkte jag, SHIT jag kan inte gå! Precis hur otäckt som helst var det.. usch!

Eftersom jag har en kuslig förkyning på nacken också så stannade jag endå hemma från travet.. Så vi for till the Akut.. där jag senare träffade en läkare som kollade upp mina ben och ba: Du har blalbalabla.. Det gör att dina fot/ben leder är över-rörliga..  (nej, jag är int  vig)...men det gör att jag måste träna mina ben på att gå rätt elr nå sånt.. typ rörelseterapi -.- ....gosh ... Och det visar sig att jag har ärvt det från mamma... Och när jag blir äldre altså typ 30.. så kommer mina leder att ha lätt för att hoppa ur led om jag typ gör nått kusligt överansträngt. Känns inte bra, för jag har varit med om nån gång då mammas knä for ur led..jag var typ 8 och jag vill inte vara med om något sådant, tänkte jag då.

Ajja just att det gör ont varje steg jag tar borde gå över om ett par dagar sa dom, så...Jag slipper karnske matte på fredag WIIE! Och tur att det inte är någon synlig sjukdom jag fått iaf!! ..

Kommentarer
Postat av: saandra

Asså näe gud vad läskigt :O

2009-02-25 @ 16:46:01
URL: http://sandraronnblom.blogg.se/
Postat av: pantburk

än ja...

2009-02-26 @ 14:20:10
URL: http://hiillevii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback